BLOG PRZENIESIONY

Automatycznie zostaniesz przeniesiony na nową domenę :)

piątek, 12 października 2012

Christmas sweater...!

Cześć!


Swetry norweskie/z reniferami/christmas sweaters/holiday sweaters (+ pewnie multum innych określeń) chodziły za mną od dłuższego czasu. Naturalną koleją rzeczy był zakup takowego po bardzo okazyjnej cenie - Ralpha Laurena (Polo). Zdecydowanie legendarny już element garderoby tego projektanta, który miał obowiązek pojawić się w mojej szafie. Mam nadzieję, że nie pozostanie tam sam, a sukcesywnie ten typ swetrów będzie dążył do rozrodu szafowego ;-)


Wykonany z wełny jagnięcej, jak to przystało na Ralpha. Żadnego widocznego znaczka, więc nikogo nie razi eksponowanie marki, bo takowej opcji tutaj nie ma. Sweter jest maksymalnie dopasowany i bardzo opinający, jak z gazetki reklamowej Ralpha, więc z rozmiarem trafiłem idealnie. Wolałbym mocniej wycięty dekolt by pokazać nieco więcej koszuli z ewentualnym dodatkiem w postaci krawatu. Ale jako, że takie rzeczy tylko...zaspokoi opcja bespoke, to pozostaje mi się cieszyć z tego co jest. Jest dość mocno rzucający się w oczy przez niespotykany w Polsce zbyt często wzór, wywołuje lekkie kontrowersje. Mam go dzięki uprzejmości rodziny w Niemczech i zakupiłem nową z metkami za ułamek ceny rynkowej.



Pod swetrem znajduje się koszula Oxford - szara. Tommy Hilfiger, button-down. Bardzo ją lubię, choć oczywiście musiałem ją przerobić na maszynie. Wyszło bardzo dobrze, choć poprawka  musi zostać naniesiona przez co koszula zostanie mocniej wytaliowana. Pod szyją nie miałem krawatu - nie miałem w dniu dzisiejszym na niego ochoty.



Na swetrze jest marynarka, która była już tutaj prezentowana. Ciepła, choć nie przesadnie gruba wełniana marynarka. Mój stały element zimnych, chłodnych dni.


Na nogach bardzo opinające spodnie H&M koloru bordowego. Jedne z moich ulubionych. Jako, że mam mocno rozbudowane uda, to jedynie mocno wąski krój spodni wygląda na mnie dobrze. Szersze - poszerzają nogi w stopniu dla mnie niepotrzebnym. Pomimo faktu maksymalnej wąskości jestem z nich bardzo, ale to bardzo zadowolony. Jedyna, BARDZO problematyczna sprawa we wszelakich mocno dopasowanych spodniach to "nie spadanie" z łydki podniesionych spodni podczas wstawania z pozycji siedzącej. Jest to dość denerwujące, ale wystarczy wpaść w rutynę i przy ubieraniu takich spodni pamiętać przed wstaniem z siedzenia o naciągnięciu dolnych części nogawek w dół. Da się przywyknąć.


Na stopach z kolei Deserty firmy Buffalo z TK Maxx'a. Bardzo wygodne, zasługa mięciuteńkiej skóry i bardzo lekkiego buta - przez gumową podeszwę.



W szczegółach:
- Marynarka wełniana w jodełkę
- Sweter Holiday Sweater Ralph Lauren
- Koszula Oxford Tommy Hilfiger
- Spodnie H&M
- Buty Buffalo

~The-Bigwig

32 komentarze:

  1. Hej!
    świetny zestaw, a sweter rewelacyjny!!! Całość bardzo ładnie układa się kolorystycznie.

    Można rozważyć, jako dodatek, jakiś wdzięczny niezbyt gruby szalik w miejsce krawata. Wtedy z koszulą, lub bez.

    Z norweskich swetrów warto poszukać vintage Dale of Norway. Bywają rozpinane w górnej części, lub w całości. Jutro założę taki na spacer i będzie można zobaczyć go na moim blogu.

    pozdrowienia Vislav

    p.s. ostatnio jesteś moim No 1 na forum But w Butonierce. Taką interpretację klasyki w dzisiejszych czasach uważam za bardzo dobrą.

    Vslv

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. zgadzam sie, bigwig prezntuje na tym forum na prawde fajne ubrania. szkoda ze odszedles z tego forum vislavie. jestem stalym bywalcem butawbutonierce i mysle ze chyba wszyscy doswiadczeni uzytkownicy tego forum maja sie za alfe i omege.

      Usuń
    2. Dzięki Vislav. Bardzo budujące jest to co piszesz! Zarówno w kwestii oceny zestawu, jak i forum BwB.

      Czekam na Twój post z niecierpliwością. Swetrów norweskich nigdy za wiele.

      Usuń
    3. Nie zależy mi na animozjach, jednak moja ocena BwB jest jednoznaczna. W dominującym nurcie jest po prostu nudne poprzez bardzo jednostronne i ograniczone rozumienie pojęcia klasyki męskiego ubioru. Generalnie jest to forum ludzi młodych i bardzo młodych z mojego punktu widzenia. Natomiast za ikony stylu używają różnych wiekowych "dinozaurów".
      Brak jest polotu, lekkości i wyczucia stylu. W większości prezentowanych w CMDNS zestawów widzę kiepską interpretację strojów biznesowych.

      Bigwig - rób swoje, bo robisz to dobrze.

      pozdrowienia
      Vislav

      Usuń
    4. Vislav, świetnie powiedziane.
      Ja też uważam że forum BvB, jest zbyt jednostronne, jeżeli chodzi o styl, można by zaryzykować stwierdzenie, że doświadczeni użytkownicy (szczególnie z W-wy), są klonami własnych siebie i zbyt wysoko zadzierają nosa, ale to jest moje osobiste odczucie.
      W dziale CMDS musisz mieć: wąskie spodnie, koszulę, poszetkę, zegarek, klasyczne buty, krawat. Wszystko oczywiście markowe, lub bespoke, ewentualnie MTM. Tylko pokaż się w ubraniu z sieciówki i nie bądź z Warszawy, to zjadą Ciebie... no te dziwne nonszalanckie traktowanie i poczucie humoru, brak lekkości i swobody.
      Ok to tyle ode mnie.
      Zestaw fajny, swobodny, w sam raz na tę porę roku. Poszczególne składowe pasują do siebie bardzo dobrze, no i ta marynarka i te spodnie...super.
      Ile dałeś za spodnie w H&M?

      Usuń
    5. Nie pamiętam, ale były na promocji i chyba koło 40 zł.

      Usuń
    6. Kurcze za taką cenę :)
      Pewnie ju nie będzie ich.

      Usuń
  2. Ten sweter z dekoltem V byłby moim zdaniem gorszy niż aktualny, a w połączeniu z krawatem go już w ogóle nie widzę. Za duże nasilenie wzorów i kontrastów:)
    Dziwi mnie fakt, że spodnie jeszcze nie skrócone:D
    Bardzo fajne kapcie, aż szkoda że w tkmaxxie ciężko znaleźć coś fajnego w mniejszych niż 42 rozmiarach.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Spodnie nie skrócone bo jakoś ostatnio nie mam ani czasu, ani chęci. Bordowej nici też nie mam właściwie, więc i na dzisiaj mam wytłumaczenie, żeby z nimi nie robić ;-) ale chwila...są pasmanterie. Może akurat je zamkną albo nie będzie miejsca parkingowego? ;-)
      Muszę nadrobić kilka zaległości. Lada dzień pokażę bardzo niestandardowe buty, które mogą tutaj wywołać ciekawe reakcje.

      Usuń
  3. Bardzo fajny zestaw a sweter genialny, uwielbiam ten zimowy motyw na swetrach.

    Pozdrawiam :)
    http://mw-maleworld.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. strasznie fajny sweter

    OdpowiedzUsuń
  5. Jeden z najładniejszych zestawów na blogu. Wszystko świetnie dopasowane, a sweter miód. Wcześniej mnie nie przekonywał (kolejny stały czytelnik forum bespoke/but w butonierce się kłania ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kłaniam się i ja. Dzięki wielkie za opinię. Budująca!

      Usuń
  6. Piękny sweter, wzór jest różnorodny i idealnie rozplanowany. Co do połączenia sweter typu crewneck + krawat jestem nastawiony dość sceptycznie - gdy dekolt jest bardzo płytki tak jak w tym przypadku, nie sposób dostrzec za dużej części krawata, a wypychanie przezeń ściągacza szyjnego może go niepotrzebnie zdeformować. Tak, jak zaprezentowałeś, jest idealnie - wszystko gra i buczy :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam podobne wrażenia co do okrągłego dekoltu. Dlatego też nie miałem ochoty na krawat - nie do końca widziałem go w tym zestawie. W dodatku byłby bardzo ciężki w aranżacji.
      Dzięki za dobre słowo. Kiedy coś napiszesz na swoim Blogu? Czekam czekam i nic ;)

      Usuń
  7. Witam
    Można liczyć na tutorial odnośnie zwężania koszuli ewentualnie innych poprawek krawieckich.
    Jakiś czas temu wstawiłeś zdjęcie takiej koszuli na forum BwB, czekam z niecierpliwością na zdjęcia szczegółów.
    Dzisiejszy zestaw świetny.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zapomniałem o tym. Zupełnie mi umknęło. Wpis w przygotowaniu.

      Usuń
  8. Te reniferki są przeurocze.

    xo Tost
    http://breakfastwithtoast.com/

    OdpowiedzUsuń
  9. Dawno nie widziałam na ulicy tak dobrze ubranego faceta!
    Na prawdę gratuluje stylu, jest świetny i niebanalny... :]

    OdpowiedzUsuń
  10. Bardzo podoba mi się ten set :) Marynarka to mój faworyt :)

    OdpowiedzUsuń
  11. o mamo ile tu facetów aż dziw bierze ze sa w blogosferze modowej - pozytywnie heheh - masz świetny gust - sweterek sama bym przyodziała- i kto tu pisze o intrygowaniu -pokaż swoją twarz Mr. BigWig ;)

    OdpowiedzUsuń
  12. great look! look love the jumper together with the pants!!

    OdpowiedzUsuń
  13. Bardzo dziękuje za miły komentarz ;)

    Burgundowe spodnie są świetne!
    Pozdrawiam cieplutko

    OdpowiedzUsuń
  14. Przeglądam tak Twojego bloga i dochodzę do wniosku , że nie ma w nim stylizacji , która by mi się nie spodobała.. Wszystkie połączenia są po prostu genialne!! GRATULUJE! Zapraszam do mnie:)

    OdpowiedzUsuń
  15. Fajne zestawy prezentujesz, są luźne ale w pewnym sensie eleganckie, w sam raz na ulicę innych miast niż Warszawa (tam chodzą użytkownicy BvB w określonym przez siebie stylu :) )


    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  16. Kolor spodni jest fantastyczny! :) Obserwuję. :D

    OdpowiedzUsuń
  17. Very good poѕt! We аге linκing to this great post on οur
    site. Κeеp up thе great ωriting.
    My blog :: christmas idea gift

    OdpowiedzUsuń
  18. Superb, what a blοg it iѕ! Thіs blog рresents useful facts to us,
    keeρ іt uρ.
    Also visit my website - cube crystal

    OdpowiedzUsuń
  19. Hello, i bеlieѵе that і nоticed уou vіѕitеd my sіtе so i got here to гeturn the fаvor?
    .I'm attempting to to find issues to improve my web site!I guess its ok to use some of your ideas!!
    Feel free to visit my weblog : giftengraved.co.uk

    OdpowiedzUsuń
  20. I'm really loving the theme/design of your weblog. Do you ever run into any browser compatibility problems? A handful of my blog audience have complained about my website not working correctly in Explorer but looks great in Safari. Do you have any solutions to help fix this problem?
    My web blog ... CRYSTAL SHOP

    OdpowiedzUsuń